#sompuntbarcelona

“Barcelona és jazz durant el festival, així que res millor que jazz.barcelona per donar-lo a conèixer”

Entrevistem Agustín Borlán, de TheProject, l’empresa organitzadora del Voll-Damm Festival de Jazz de Barcelona. Ell és qui s’encarrega de la comunicació dels Amics del Jazz, el col·lectiu de fidelització del festival, i també forma part de l’equip de comunicació del Festival de Jazz de Barcelona.

Explica’ns una mica la història del Festival de Jazz de Barcelona.

Ui! Tenint en compte que estem en l’edició número 53, no és una tasca senzilla. El festival es va estrenar el 3 de novembre de 1966 amb un concert de The Dave Brubeck Quartet al Palau de la Música Catalana, i des de llavors només ha faltat a la seva cita amb Barcelona en dues ocasions. Hi han participat els principals referents universals del jazz, de Duke Ellington a Sarah Vaughan passant per Miles Davis, Keith Jarrett, Ella Fitzgerald, Sonny Rollins, Dexter Gordon, Nina Simone, Jimmy Smith i Ornette Coleman, entre molts d’altres. En la programació sempre hi ha tingut molta presència l’escena local, i ha vist néixer fenòmens com Andrea Motis i la Sant Andreu Jazz Band. Disposa d’un cicle de classes magistrals impartides pels mateixos artistes participants, únic al món, i el 2008 es va publicar un llibre que recollia la història del festival per commemorar les primeres 40 edicions.

Quina importància té la digitalització dins del vostre negoci? Quins canals feu servir i com us comuniqueu amb els clients?

Un sector com el nostre ha d’estar molt vinculat al marc digital, ja que la venda d’entrades es produeix bàsicament en aquest entorn. Els mitjans tradicionals tenen cada cop menys impacte en el públic i per això s’aposta més per la publicitat digital. A banda del nostre web i mailing, que serien la primera línia de contacte, les xarxes socials del festival són una via de comunicació excel·lent amb el nostre públic objectiu i també permeten fer campanyes publicitàries de pagament per ampliar el ventall de seguidors i les vendes. En aquest sentit, les inversions a Google, tant de recerca com de display, esdevenen eines importants de difusió i màrqueting.

Quina és la vinculació del Festival de Jazz amb Barcelona?

El festival col·labora amb institucions d’aquí com el Conservatori del Liceu i el Palau Robert, on enguany tindrà lloc la segona edició del cicle DO Jazz Cat, protagonitzat per nous valors emergents. Els concerts no es limiten a un únic espai i tenen lloc en grans recintes com L’Auditori i el Palau de la Música Catalana, però també arriben a sales de petit format com el Harlem Jazz Club i el Milano Jazz Club. La jornada Jazz & Food, amb una important acollida abans de la pandèmia, oferia a la ciutadania una trobada familiar d’accés gratuït plena de swing i gastronomia. El festival també ha proposat activitats a la xarxa de biblioteques i a la Filmoteca de Catalunya, entre altres espais públics, per fer arribar la gran festa del jazz a diferents indrets de la ciutat.

El .barcelona és el domini escollit. Per què vau escollir un .barcelona? Quins avantatges us ofereix?

Evidentment, l’any 1966 no hi havia aquest ni cap altre domini disponible. Durant molt de temps vam tenir un domini més “internacional”, però quan va sortir el .barcelona no vam badar, ja que la marca quedava molt més clara i geolocalitzada. En un primer moment va ser un moviment arriscat, ja que el canvi després de tants anys creava certa confusió per la seva senzillesa, però ara tothom coincideix en l’encert de la tria. Els avantatges són evidents, des de la vinculació directa del festival amb la ciutat fins a una marca més compacta, directa i senzilla en l’àmbit publicitari. Barcelona és jazz durant el festival, així que res millor que jazz.barcelona per donar-lo a conèixer.