#sompuntbarcelona

Els comerços dels barris de Barcelona es digitalitzen amb el .barcelona

Al domini .barcelona treballem per ajudar a digitalitzar petits comerços de Barcelona. Des de finals de maig fins a mitjans de novembre hem impulsat el projecte “El meu comerç .barcelona”, amb el qual els establiments que ho han demanat han pogut aconseguir un web professional amb el domini .barcelona d’una manera senzilla, ràpida i gratuïta.

Amb aquesta acció, els comerços, a més d’estrenar un web, associen la seva identitat digital a la ciutat i passen a formar part de la comunitat digital .barcelona.

“Avui en dia l’entorn digital és present a tot arreu, i per a totes les edats”, comenta Noelia Setó, propietària de noeliasllar.barcelona, situat al barri de Sants. “Jo tinc un peque, en Victor, que està a punt de fer 4 anys, i a vegades em diu: ‘Mama, busca a Google com es diu l’amic de la Ladybug’, per exemple. Flipo! Així que encara que siguis un negoci a peu de carrer has d’estar actualitzat i fer servir tots els recursos que et permetin que la gent sàpiga de tu i del teu producte.”

Com a societat estem vivint una transformació digital. Amb l’arribada d’internet als nostres mòbils i a les llars la manera com consumim i consultem la informació ha canviat, no només en les generacions més joves, sinó, fins i tot, en aquelles que no són nadiues digitals.

És habitual que quan necessitem alguna cosa primer fem una cerca a Google, com comentava la Noelia. Això passa també a l’hora de buscar un comerç, fins i tot al nostre barri. “A la web, encara que és senzilla, hi ha informació valuosa del negoci: on som, els productes que tenim, alguna imatge, l’horari… tot això fa que algú que no em conegui s’atreveixi a venir a remenar! Sigui jove o sigui gran, cada vegada hi ha més persones ‘madures’ que a poc a poc es van ficant a internet i l’entorn digital, i et sorprenen!”, afegeix la Noelia.

A lambicus.barcelona, un establiment especialitzat en cervesa belga situat al barri de Sant Antoni, també van tenir molt clar que el fet de tenir web aportaria un valor afegit al seu comerç. “Ens ajuda a arribar a nous clients, joves i menys joves. Al web podem informar la gent de les activitats que fem (tastos, presentacions, festivals, etc.) i de les últimes novetats. A més, també poden posar-se en contacte amb nosaltres i és una manera de saber ràpidament on tenim situats el bar i la botiga.”

Durant la darrera campanya del projecte “El meu comerç .barcelona” s’hi han adscrit un total de catorze comerços dels diferents barris de Barcelona. Tots han apostat pel domini .barcelona. Com diu la Noelia, “Barcelona és una marca. És una identitat. Fa col·lectiu. T’integra en un què. T’arrauleix. Així que tot allò relacionat amb Barcelona és una ajuda per a un negoci de la ciutat. És com un intercanvi. Tots els valors que transmet els integrem dins de Noelia’s llar.”

Actualment el termini per adherir-se a “El meu comerç .barcelona” s’ha exhaurit. Pots trobar més informació sobre el projecte a la pàgina informativa.

Aquests són alguns dels webs que s’han creat amb el programa: