#sompuntbarcelona

L’agència OOMKT aposta pel .barcelona per difondre els seus serveis relacionats amb les subvencions de digitalització

Parlem amb Laura Maeso, de l’agència de màrqueting OOMKT. Són membres de la Cambra Digital de Barcelona i es dediquen a portar a terme el procés de transformació digital per a empreses del sector industrial i B2B a la comarca del Bages i a la província de Barcelona, per tal que les empreses generin negoci a través dels seus canals digitals.

Fa uns mesos el Govern va anunciar el llançament de les subvencions Kit Digital, unes subvencions a càrrec de la UE, emmarcades en els fons Next Generation, que tenen com a objectiu contribuir al procés de transformació digital per a autònoms i pimes del nostre país i accelerar aquest procés. 

Com que OOMKT és un agent digitalitzador, van apostar pel domini agentkitdigital.barcelona per tal de promocionar els seus serveis com a agència relacionada amb aquestes subvencions.

Laura, explica’ns què és el Kit Digital per a qui no el conegui.

El Kit Digital és un pla de subvencions impulsat pel Govern d’Espanya i que s’engloba en els fons europeus Next Generation, de la Unió Europea. La finalitat principal d’aquestes subvencions és millorar la maduresa digital de les pimes i dels autònoms del nostre país. Es calcula que més de 2,5 milions d’empreses es beneficiaran d’aquesta iniciativa. 

Es tracta d’unes subvencions que van dels 2.000 als 12.000 euros, en forma de bo digital, que rebran totes les empreses de fins a 50 treballadors que ho sol·licitin. Aquests diners es podran destinar a implementar una llista de solucions tecnològiques, que van des de la creació d’una pàgina web o un e-commerce, fins a la implantació d’un software per optimitzar la gestió de tots els processos i clients de l’empresa, entre altres solucions.

Quines empreses se’n poden beneficiar?

El Govern ha separat les empreses en tres grans grups: les que tinguin 1 o 2 treballadors poden demanar fins a 2.000 €; les de 3 a 9 treballadors, 6.000 €, i les de més de 10 treballadors poden optar a un bo de fins a 12.000 €. 

Les que obtinguin el bo han de contractar la solució que vulguin a qualsevol dels més de 8.700 agents digitalitzadors que hi ha donats d’alta arreu del país.


Les empreses de Barcelona que en vulguin saber més coses poden donar un cop d’ull a aquest enllaç sobre el Kit Digital, on trobaran tota la informació molt ben detallada.

Com creus que ajudarà el Kit Digital a les empreses petites?

Sense cap mena de dubte, aquestes subvencions donaran una empenta molt important a una gran part del teixit empresarial del nostre país, pel que fa al procés de digitalització dels seus canals de comunicació i vendes. 

D’altra banda, penso que també els ajudarà a millorar la gestió dels seus processos interns, un factor que n’augmentarà aspectes com l’eficiència o la capacitat de producció. Crec que les empreses, en la societat i el món que ens ha quedat després de més de dos anys de pandèmia, han d’apostar clarament pel món digital en tots els sentits, independentment del sector en el qual ens fixem. Aquestes subvencions simplement són una petita ajuda per intentar accelerar aquest procés, que ja no té aturador.

Has comentat que una de les solucions tecnològiques que s’inclouen a les subvencions del Kit Digital són la creació d’una pàgina web o un e-commerce. Quines altres solucions poden trobar les petites empreses? Què és el que més us han demanat fins ara?

Les solucions tecnològiques que s’ofereixen són bastant diverses. En aquest sentit, s’ofereix tant la creació d’una nova web com l’optimització SEO de tots els continguts d’una web ja existent, la nostra especialitat.

Llavors, per exemple, també es podrà sol·licitar la implantació d’una estratègia per a les xarxes socials, amb la finalitat de millorar la reputació de l’empresa a la xarxa, fer créixer la seva comunitat i augmentar-ne les vendes.

Una de les altres solucions que des de la nostra agència creiem que tindrà molt d’èxit és la instal·lació d’un software de gestió de processos interns, amb el qual es millora l’eficiència i el control de tots els processos de negoci relacionats amb els aspectes operatius o productius. 

D’altra banda, l’optimització de la gestió dels clients i de la facturació també és un punt clau dins del funcionament de qualsevol empresa, i el Kit Digital inclou la instal·lació d’un CRM, que no és altra cosa que un programa dissenyat per digitalitzar i automatitzar aquest procés.

Una altra tecnologia que està tenint un paper molt important actualment és la business intelligence, ja que ajuda a millorar la presa de decisions i redueix els errors mitjançant l’anàlisi de dades per intel·ligència artificial. El Kit Digital també ofereix a les empreses la possibilitat d’implementar un software d’aquest estil. Aquestes són les solucions que més ens han demanat els nostres clients. 

En el cas que una empresa vulgui crear un web, què creus que ha de tenir en compte a l’hora de triar el seu domini?

Depèn del que es pretengui aconseguir amb el web. En el nostre sector, un domini es pot triar per marca, utilitzant el nom de l’empresa, i també per producte o servei, si el que es vol és fer SEO i intentar posicionar el domini i els productes o serveis de l’empresa a Google.

En el vostre cas heu optat per tenir un web amb domini .barcelona. Quin ha estat el motiu de triar el .barcelona?

Nosaltres ho hem fet pel SEO local. Buscàvem empreses de Barcelona que volguessin demanar aquestes subvencions, i el domini agentkitdigital.barcelona estava lliure. Ens va semblar un domini molt interessant per assolir els nostres objectius, i per això el vam triar. 

Laura Maeso de l’agència OOMKT